Jachty na Mazurach

Drukuj
PDF

Tango 780F (Family)

Jacht rodzinny cieszący się dużą popularnością wśród żeglarzy ceniących komfort i wygodę. Duży kokpit zakończony półokrągłą pawężą, zapewniającą bezpieczeństwo zwłaszcza dla najmłodszych członków załogi. Pomimo pawęży w kokpicie może swobodnie przebywać pięciu żeglarzy. Wszystkie szoty zbiegają się w kokpicie. Kabina podzielona jest na dwa przedziały – dziobowy i kambuzowy. W najwyższym punkcie wysokość w kabinie osiąga 185 cm. Jacht posiada 6 koi dla dorosłych członków załogi. Własności nautyczne tej konstrukcji są znane i cenione przez wielu żeglarzy. Jacht jest bardzo stabilny i podczas złych warunków atmosferycznych „słucha się steru”. Dla osób ceniących zwrotność i szybkość jednostki Tango 780 Family jest idealnym jachtem.

 

Specyfikacja tecniczna
powierzchnia żagli (m2) 26
długość (cm)< 780
szerokość (cm) 280
zanurzenie min. (cm) 35
zanurzenie max (cm) 145
wysokość w kabinie (cm) 180 - 185
ilość koi 6
max załogi 6
rodzaj miecza obrotowy
masa balastu (kg) 400 - 500
rodzaj silnika zaburtowy

Wyposażenie jachtu
Bramka do kładzenia masztu
Sztywny sztag + Roler foka
Lazy jack
Tent na bom
Drabinka rufowa
Kosz dziobowy
Relingi
Kabina WC+WC chemiczne
Instalacje: elektryczna, gazowa, wodna
Silnik zaburtowy + Kanister na paliwo 5L
Wiadro, szczotka, zmiotka
Środki ratunkowe
Kotwice, cumy, bosak, pagaje
Koce
Gaśnica
Kambuz: kuchenka gazowa z butlą, talerze, szklanki, sztućce, czajnik

 

 

 

 

 

 

 

A to drugi nasz jacht.


 

Venus - jednomasztowy jacht żaglowy produkcji polskiej. Budowany był z myślą o śródlądowym oraz zatokowym pływaniu - co nie przeszkodziło niektórym pływać nim z powodzeniem po Bałtyku, czy Morzu Północnym. Cechy charakterystyczne tej konstrukcji to mocny takielunek (2 pary want kolumnowych, 1 para want topowych, 2 achtersztagi), solidny kadłub i dzielność - znacznie wyróżniająca Venuskę spośród innych jachtów śródlądowych.

Konstruktorem jachtu jest pan Zbigniew Gibowski. Pierwsze egzemplarze powstały pod koniec lat 70 i od razu jacht stał się obiektem westchnień i marzeniem większości żeglarzy "szuwarowych". Na owe czasy był jednostką ogromną, dającą rewelacyjne warunki hotelowe.
Seryjnie Venuskę produkowano w Chojnicach - w stoczni jachtowej Polsport. Z biegiem czasu dodawano drobne poprawki do kadłuba stoczniowej Venuski. Między innymi profilowane burty pod kabestanami oraz przerobiony kształt falszkila i zmiana balastu na ołowiany.

Wybudowano też kilkadziesiąt egzemplarzy w klubie "Wind" nad Zalewem Koronowskim. Była tam (a może i jest do tej pory?) forma Venuski, z przedłużoną rufą - dodano pokaźny achterpik oraz dno w części rufowej "wyciągnięto" lekko ponad wodę. W ten sposób łódka lepiej pływała, ponieważ nie ciągnęła za sobą tyle wody. Minusem tego rozwiązania była konieczność zastosowania steru głębinowego i idące za tym problemy z cumowaniem rufą do brzegu.

Dane techniczne:

Konstruktor:

Zbigniew Gibowski

Długość maksymalna:

6,50 m

Szerokość maksymalna:

2,45 m

Masa całkowita:

1100 kg

Wyporność:

1100 kg

Typ kadłuba:

balastowo-mieczowy

Materiał konstrukcyjny:

laminat poliestrowo-szklany

Zanurzenie minimalne:

44 cm

Zanurzenie maksymalne:

1,07 m

Masa balastu:

300 kg

Masa miecza:

50 kg

Max załogi:

5

Powierzchnia żagli:

Fok:

8,7 m2

Grot:

9 m2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyposażenie Jachtu

  • Bramka do kładzenia masztu
  • Roler foka
  • Sztywny sztag
  • Lazy jack
  • Tent na bom
  • Drabinka rufowa
  • Kosz dziobowy
  • Relingi
  • Kabina WC+WC chemiczne
  • Instalacja elektryczna
  • Silnik zaburtowy
  • Kanister na paliwo 5L
  • Wiadro, szczotka, zmiotka
  • Środki ratunkowe
  • Kotwice, cumy, bosak, pagaje
  • Koce
  • Gaśnica
  • Kambuz: kuchenka gazowa z butlą, talerze, szklanki, sztućce, czajnik
  • Instalacja wodna(woda pitna i zaburtowa)